Hit Handlu

O raporcie

Handel i nowości

Hithandlu

 

 

Raport Hit Handlu 2024 opublikowany będzie w wakacyjnym wydaniu miesięcznika „Handel”.
Tak jak w 2023 roku postawimy na bestsellery wśród nowości.

A w szczegółach wygląda to tak:

  • Niezależna agencja badawcza CMR*, specjalizująca się w pozyskiwaniu i analizach danych transakcyjnych ze sklepów detalicznych, dostarcza redakcji zestawienie najlepiej sprzedających się nowości, które weszły na rynek w 2023 w kilkudziesięciu kategoriach produktowych. Na tej podstawie wyłaniana jest lista nominowanych – po pięciu w każdej kategorii. W efekcie pokazujemy Państwu ponad 200 nowości, które warto mieć na półce.

  • A dlaczego warto? Po pierwsze, bo są widoczne dla konsumenta w różnych kanałach przekazu (telewizji, social mediach, prasie, internecie), miał więc szansę się z nimi zapoznać, zainteresować i szukać ich w sklepie. Producenci zainwestowali w komunikację o nowości i różnymi sposobami wsparli proces sprzedaży. Po drugie, bo są to nowości, które osiągnęły już skalę ogólnopolską (CMR bierze pod uwagę w większości te, których dystrybucja sięgnęła co najmniej 10%), a więc – ponownie jak w punkcie pierwszym – mają na tyle duży zasięg, że są w stanie zaciekawić większą grupę odbiorców. Po trzecie, bo sklep zaopatrzony w nowości to sklep, który przyciąga i jednocześnie to na nowościach można osiągnąć wyższe marże. Ściągnięcie konsumenta do placówki po nowość X zwiększa szansę, że dokupi coś jeszcze.

  • Po etapie nominacji zwracamy się do nominowanych z ankietami. Pytamy m.in. o innowacyjność wprowadzonej przez nich nowości, cechy wyróżniające ją spośród innych produktów czy aspekty środowiskowe. Po zebraniu ankiet przystępujemy do redakcyjnych dyskusji. Zebrane informacje zestawiamy z aktualnymi trendami i rynkową wiedzą. Sięgamy także do naszej gromadzonej przez wiele lat bazy nowych produktów i bestsellerów. Konsultujemy się również z zaprzyjaźnionymi detalistami.

  • W efekcie redakcja wyłania zwycięzców. Nie jest więc tak, że zdecydują twarde dane rynkowe. Decyduje połączenie ich z informacjami, które pozyskujemy od producentów, detalistów, i naszą wiedzą rynkową – w końcu magazyn „Handel” jest na rynku od 30 lat. Nagradzamy też nie tylko pojedyncze nowości, ale także wyróżniamy producentów, którzy konsekwentnie i intensywnie inwestują w dużą liczbę nowych produktów w swoim portfolio, w budowę dotychczas nieistniejących kategorii bądź rozbudowę kategorii małych czy też przekształcenie kategorii sezonowych w „całoroczne”. Te wszystkie działania odbywają się właśnie poprzez wprowadzanie nowości – w postaci samych produktów, ich opakowań lub w postaci innego, tj. nowego podejścia do komunikacji. Tu przyznajemy redakcyjne nagrody specjalne.

  • Raport publikujemy w wakacyjnym wydaniu miesięcznika „Handel” oraz w serwisie HandelExtra.pl; producentom dziękujemy za dostarczenie danych, a detalistów zachęcamy do przeglądania i analizowania raportów oraz oczywiście zamawiania produktów do sklepów.

* Naszym założeniem było nominowanie co najmniej
5 dobrze sprzedających się nowości, które zbudowały dystrybucję na poziomie minimum 10 proc. Jednak zidentyfikowaliśmy dodatkowe kategorie, w których wprawdzie pojawiły się ciekawe produkty, ale tych mocno rotujących (dla przypomnienia – CMR analizował dla nas paragony) było mniej.
Pokazujemy więc w tym przypadku 3 lub 4 nominowane produkty. Detaliści mają natomiast pewność, że to one odniosły sukces sprzedażowy
i warto uwzględnić je w asortymencie.

✦ ✦ ✦

Raport Hit Handlu 2024 na rynku w sierpniu
w numerze 7-8 magazynu „Handel”

✦ ✦ ✦

Partnerzy

Kontakty

W sprawie obecności w raporcie:

Anna Piskorz
tel. 784 647 068
anna.piskorz@media.com.pl

Dorota Fabiszewska
tel. 666 860 766
dorota.fabiszewska@media.com.pl

W sprawie ankiet:

Piotr Łukowski
tel. 22 514 65 65
piotr.lukowski@media.com.pl